2025 m. rugpjūčio 24-30 d. LSMC Sociologijos institute trumpalaikę mokslinę misiją atliko dr. Selçuk Turan iš Zonguldak Bülent Ecevit universiteto (Turkija). Šiai misijai vadovavo instituto mokslininkė dr. Sarmitė Mikulionienė.
Mokslinės misijos metu S. Turan atliko tyrimą tema „Vyresnio amžiaus darbuotojų patirtys skaitmeninės atskirties ir nelygybės srityje aukštajame moksle: lyginamasis Turkijos ir Lietuvos tyrimas“. Jo tikslas – išnagrinėti, kaip skaitmeninimas veikia vyresnio amžiaus darbuotojų padėtį aukštajame moksle. Lyginant dviejų šalių atvejus, tyrime daugiausiai skiriama dėmesio prieigai prie skaitmeninių įgūdžių, galimybėms įsidarbinti ir socialinei įtraukčiai. Remiantis gautais rezultatais siekiama parengti rekomendacijas politikos vykdytojams ir veiksmingas strategijas skaitmeninei nelygybei mažinti.
Kaip teigia misijos vadovė dr. Sarmitė Mikulionienė, sparti skaitmeninių technologijų plėtra aukštosiose mokyklose gali sukelti daug klausimų ir neigiamų patirčių vyresniajai kartai. Baimė dėl pokyčių ir technologijų, nepakankamas administracijos dėmesys skaitmeninių įgūdžių įgijimui ir stiprinimui, nepalankus dėstytojų požiūris į mokymąsi visą gyvenimą gali tapti adaptacijos iššūkiu vyresnio amžiaus darbuotojams. Pasak dr. S. Mikulionienės, tai gali lemti vertingos patirties ir žinių praradimą, sumažėjusį produktyvumą ir neigiamą darbo aplinką. Svarbu spręsti šias problemas, kad būtų išvengta šių galimų pasekmių.
Ši misija bendradarbiavimo tarp šalių plėtrai skirtais susitikimais, literatūros apžvalgomis, metodinėmis diskusijomis ir tyrimo rezultatų apibendrinimais prisidėjo prie tarpvyriausybinio bendradarbiavimo programos COST veiklos „Vyresnio amžiaus darbuotojų nelygybė skaitmeninimo epochoje (DIGI-net)“ 2-osios darbo grupės tikslų įgyvendinimo. Vizitas taip pat sustiprino akademinį bendradarbiavimą tarp Turkijos ir Lietuvos mokslininkų, padėdamas pamatus būsimiems bendriems skaitmeninės transformacijos ir dirbančiųjų įtraukties tyrimams.


